Obecná ustanovení, vymezení pojmů
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě deskujeme.cz. Obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti zákazníka a dodavatele.
Zákazníkem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od dodavatele při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Dodavatelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od zákazníka při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
Základní údaje o dodavateli
Jana Zahradníková
deskujeme.cz
IČ: 05250226
sídlem Prušánky 403, 696 21
Fyzická osoba byla zapsaná do Živnostenského rejstříku v Olomouci dne 19. července 2016. (dále jen „dodavatel“)
Dodavatel není plátcem DPH.
Telefon: +420 777 330 112
Email: info@deskujeme.cz
Číslo účtu pro bezhotovostní platby: 670100-2213845794/6210 (mBank)
Informace
Zákazník učiněním objednávky akceptuje Obchodní podmínky vyhlášené dodavatelem. Vztahy zákazníka a dodavatele se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou pro obě strany závazné.
Informace o zboží a ceně uváděné dodavatelem jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou uvedeny včetně všech daní (tj. zejména DPH).
Uhrazení ceny je podmínkou předání předmětu objednávky zákazníkovi.
Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny v sekci doprava a platba. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které zákazník/ dodavatel používá. Každá ze smluvních stran si hradí veškeré náklady spojené s využitím e-shopu/ půjčovny.
Objednávka zboží
Vystavení zboží v internetovém obchodě deskujeme.cz je nabídkou a považuje se za návrh k uzavření smlouvy. Samotná smlouva je uzavřena okamžikem odeslání objednávky kupujícím, od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Objednávka může být zrušena (stornována) pouze za zvláštních podmínek uvedených níže.
Veškeré ceny zboží k prodeji jsou uvedeny v sekci e-shop, výše půjčovného je pro jednotlivé položky uvedena v ceníku. Celková cena je vyčíslena jako součet prodejní ceny zboží/ výpůjčního poplatku a případných dalších poplatků (např. za poštovné). Zákazník bude s celkovou cenou seznámen před konečným potvrzením objednávky. Možnosti dopravy a způsoby platby jsou uvedeny na stránce doprava a platba.
Dodavatel nezaručuje okamžitou dostupnost všech položek zboží. Na záložce e-shop je uvedena dostupnost položek určených k prodeji. Položky, které jsou skladem u dodavatele, jsou určeny k okamžitému prodeji. Ostatní položky je možné na základě poptávky objednat. Dodavatel u poptávaného zboží stanoví možný termín doručení a v případě souhlasu s danými podmínkami může být učiněna závazná objednávka ze strany zákazníka.
Půjčovna má k dispozici každou položku právě v jedné kopii (není-li uvedeno jinak) a před odesláním objednávky je nutné si její dostupnost ověřit buď na stránkách nebo přímo u dodavatele. Objednávka slouží k rezervaci daného zboží na daný termín. Zákazník je povinen uvést, na jak dlouho a od kdy si bude zboží půjčovat (v souladu s výpůjčním řádem a platným ceníkem). Termín výpůjčky je závazný a bez souhlasu dodavatele jej nelze dodatečně měnit. Všechny náležitosti výpůjčky detailněji popisuje výpůjční řád.
Dodavatel zákazníkovi potvrdí přijetí objednávky informativním e-mailem na zákaznikem uvedenou e-mailovou adresu, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Lhůta pro potvrzení přijetí objednávky dodavatelem činí v pracovních dnech max. 24 hod. počínaje dobou, kdy byla objednávka zákazníkem odeslána. Do této lhůty se nepočítá ohlášená nepřítomnost a dovolená na straně dodavatele.
Odesláním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami (v případně výpůjčky i s výpůjčním řádem) a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky (a výpůjční řád) je zákazník před vlastním uskutečněním závazné objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Obchodní podmínky i výpůjční řád jsou trvale přístupné na webových stránkách společnosti deskujeme.cz a je umožněna jejich archivace a reprodukce zákazníkem. Tyto obchodní podmínky a výpůjční řád tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce a je dodavatelem archivována za účelem jejího úspěšného plnění. Smlouva není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou uvedeny v sekci jak nakupovat a zákazník má možnost objednávku před jejím závazným potvrzením zkontrolovat, případně opravit.
Způsoby dopravy a převzetí zboží
V současné době je pro nákup i výpůjčku možné pouze osobní převzetí. Převzetí proběhne na místě a v čase určeném po vzájemné dohodě mezi zákazníkem a dodavatelem v souladu s časovými možnosti, které jsou uvedeny v sekci doprava a platba. Může se stát, že dodavatel nebude v přesně požadovaném čase k dispozici, proto je lepší dělat objednávku s dostatečným předstihem. Dodavatel není povinen zboží předat v době ohlášené nepřítomnosti a dovolené nebo v době mimo stanovené hodiny. Lze se na tom však dohodnout.
Orientační dodací lhůta u položek, které byly objednány za základě poptávky, může být ze strany dodavatele v odůvodněných případech překročena. V případě jakýchkoliv problémů s dodávkou bude zákazník informován o případných změnách dodací lhůty.
Zákazník je povinen zakoupené zboží převzít a bezprostředně po jeho převzetí prohlédnout. Pokud bude zjištěno mechanické poškození zboží, bude zákazníkovi poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek. Zboží se považuje za dodané momentem převzetí.
V případě výpůjčky bude zboží předáno buď v první den termínu výpůjčky uvedeného v objednávce nebo v termínu jiném po vzájemné dohodě mezi zákazníkem a dodavatelem.
Vrácení vypůjčeného zboží
Zákazník je povinen vypůjčenou položku vrátit maximálně v poslední den výpůjčky. V případě nemožnosti vrátit zboží ve smluveném termínu je zákazník povinen dodavatele kontaktovat. Bude-li možné na žádost zákazníka výpůjční lhůtu prodloužit, vyčíslí dodavatel poplatek za toto prodloužení, který zákazník uhradí při vrácení zboží. Nebude-li položka vrácena ve stanovené lhůtě, může být zákazník vyzván k úhradě smluvní pokuty ve výši 30Kč za každý den z prodlení.
Zboží musí být vráceno nepoškozené a kompletní, tzn. včetně všech komponent u daného zboží uvedených. Pokud je zboží jakkoli poškozeno či nějaké komponenty chybí již při předání, je tak uvedeno v předávacím protokolu a zákazník je povinen zboží vrátit ve stavu, v jakém bylo vypůjčeno. Dodavatel stav zboží zkontroluje do 48 hodin od vrácení. Za poškození či ztrátu komponent může být zákazníkovi účtována smluvní pokuta. Její výše bude závislá na míře poškození zboží a vlivu poškození či ztráty komponent na jeho dalším plnohodnotném užívání. Minimální výše sankce je stanovena na 50 Kč a může dosáhnout až výše hodnoty hry uvedené u dané položky v ceníku a předávacím protokolu.
Zboží se považuje za vrácené momentem převzetí.
Způsob uhrazení platby
Nákup zboží je možný poukázáním kupní ceny na účet dodavatele pod příslušným variabilním symbolem, který platbu identifikuje, nebo v hotovosti při převzetí zboží.
Poplatek za půjčovné je rovněž možné uhradit jak bankovním převodem (pod příslušným variabilním symbolem), tak v hotovosti.
Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Zákazník může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží (nebo poslední části dodávky) bez udání důvodu a bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Zákazník je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
V případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo, je zákazník povinen uhradit poměrnou část ceny. Nelze odstoupit od smlouvy v případě služeb, které byly již splněny před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí zákazník dodavatele o svém odstoupení od smlouvy informovat formou jednostranného oznámení na kontaktní údaje uvedené na stránkách společnosti. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty. Pro oznámení o odstoupení od smlouvy může zákazník použít vzorový formulář, není to však jeho povinností.
Dodavatel je povinen zákazníkovi vrátit částku plně odpovídající ceně zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal (neurčí-li zákazník jinak). Platba bude zákazníkovi vrácena až po převzetí vráceného zboží dodavatelem. Zákazník je povinen do 14 dnů od odstoupení od smlouvy předat dodavateli zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno dodavateli kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození.
Při odstoupení od smlouvy a vrácení zboží odpovídá zákazník za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností zákazníka, je dodavatel oprávněn vůči zákazníkovi uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
Jakost při převzetí kupovaného zboží
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. není kompletní, neodpovídá jeho množství, atp.), jedná se o vady zboží, za které dodavatel odpovídá. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při jejím převzetí zákazníkem, neprokáže-li se opak.
Zákazník může u dodavatele uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, může kupující odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Dodavatel není povinen nároku zákazníka vyhovět, pokud prokáže, že zákazník před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží dodavatel neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu dodavatel neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad kupovaného zboží
Dodavatel odpovídá za vady vzniklé v záruční době, která činí 24 měsíců od převzetí zboží. V této lhůtě může zákazník uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- bezplatné odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má zákazník nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může zákazník uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
Dodavetel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení.
Vyřízení reklamace koupeného zboží
Zákazník je povinen uplatnit reklamaci u dodavatele bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Při reklamaci zákazník uvede datum převzetí zboží, datum nákupu, popis závady, požadavek na způsob vyřízení reklamace a své kontaktní údaje. Při osobním uplatnění reklamace vydá dodavatel zákazníkovi potvrzení obsahující výše uvedené údaje a lhůtu pro vyřízení reklamace. K reklamaci zákazník přiloží rovněž originál nebo čitelnou kopii dokladu o koupi zboží.
Nezvolí-li zákazník své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se zákazník s dodavatelem nedohodne na lhůtě delší. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání zboží dodavateli. Po uplynutí dané lhůty má zákazník stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Dodavatel se zavazuje o vyřízení reklamace zákazníka informovat podle jeho požadavku e-mailovou nebo textovou zprávou. Dodavatel vydá zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Ochrana osobních údajů
Osobní data zákazníků jsou uchovávána v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. v platném znění. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití.
Uzavřením smlouvy dává zákazník dodavateli souhlas k tomu, že bude po dobu neurčitou zpracovávat jeho osobní údaje získané v souvislosti s využíváním tohoto internetového obchodu (osobními údaji se zejména rozumí jméno, příjmení, rok narození, e-mailová, dodací a fakturační adresa; provozními údaji se zejména rozumí seznam objednávek uskutečněných zákazníkem), a to za účelem poskytování služeb a produktů společnosti a pro obchodní a marketingové účely dodavatele a jiných subjektů. Dále zákazník souhlasí s tím, že je dodavatel oprávněn zákazníkům zasílat obchodní sdělení, která přímo nebo nepřímo propagují služby či image dodavatele.
Osobní údaje může dodavatel v souladu s platnými právními předpisy zpřístupnit:
- osobám, které se podílejí na poskytování služeb a produktů společnosti;
- osobám, které pro dodavatele připravují tiskoviny a jiné materiály (například v souvislosti se zajištěním marketingových akcí);
- osobám ověřujícím důvěryhodnost a platební morálku zákazníka;
- osobám vymáhajícím pro dodavatele pohledávky.
Zákazník má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit a opravovat, jakož má i další práva uvedená v zákoně o ochraně osobních údajů. Souhlas se zpracováním údajů pro marketingové a obchodní účely a souhlas se zasíláním obchodních sdělení propagujících služby či image dodavatele lze kdykoliv bezplatně odvolat. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Závěrečná ustanovení
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy České republiky v platném znění.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem. Vzájemné spory mezi dodavatelem a zákazníkem řeší obecné soudy. Případné spory mezi dodavatelem a zákazníkem je možné řešit také mimosoudní cestou. Zákazník má právo obrátit se s návrhem na zahájení mimosoudního spotřebitelského sporu na Českou obchodní inspekci. Zákazník může podat návrh u České obchodní inspekce nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u dodavatele poprvé. Více informací o řešení mimosoudního spotřebitelského sporu včetně formuláře návrhu najdete na www.coi.cz. Zákazník se může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv rovněž na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 20.12.2018.